eParaksta lietotājiem Ieiet
eParaksts

Apskatīt

Vispārēja sūdzība par eparakstu sistēmu
Autors: Tija
Pievienots: 27. marts, 2015 / 12:31
Labdien!
Parasti sūdzības nerakstu, bet šoreiz uzskatu, ka tas ir mans pienākums, ņemot vērā mana patērētā laika un nervu apjomu, lai parakstītu komercķīlas pieteikumu uzņēmumu reģistram.
Eparaksta sistēma darbojas nu jau ne pirmo gadu, būtu jādomā, ka lielāko daļu tehniska rakstura grūtību nu jau vajadzēja novērst, bet nē, lietotājam ar adekvātām datorzināšanām un normālu intelektuālas attīstības līmeni joprojām ir nepieciešamas 10 dienas, aptuveni 12 ieguldītas savas dzīves stundas un vairāki zvani tehniskajam dienestam, lai aktivizētu eparakstus un parakstītu vienu dokumentu.
Tātad, īsumā par grūtībām, ar ko nācies saskarties parakstīšanas procesa laikā.
Pirmkārt, nedēļu iepriekš, uzzinot, ka būs jāizmanto eparaksts, aplūkoju šajā pat lapā izvietoto informāciju. Atverot sadaļu "Parakstīt dokumentu", tiek piedāvāti dažādi veidi, kā ieiet sistēmā, tai skaitā Citadele Banka internetbanka. Tādā veidā Jūs maldinoši radāt iespaidu, ka ar Citadeles internetbanku būs iespējams parakstīt dokumentu.
Otrkārt, kad, uzsākot parakstīšanas procesu, noskaidrojās, ka ar Citadeles internetbanku parakstīties nevar, aktualizējās jautājums par ID kartes sertifikātiem. ID karte bija izdota 2012.gadā, sertifikāti nebija aktivizēti. Griezos PMLP ar lūgumu aktivizēt sertifikātus, pēc kā saņēmu e-pastu ar apstiprinājumu, ka ir piešķirti jauni sertifikāti un būs izmantojami pēc 12 stundām. Attiecīgi nākamajā dienā ar tehniskā dienesta palīdzību tika konstatēts, ka veiktās manipulācijas ar sertifikātiem nav pareizas, sertifikāti nav aktīvi, jo sākotnēji izsniegto sertifikātu darbības termiņš bijis īsāks, kā ID kartes derīguma termiņš, bet pagarināt tos nav iespējams. Ir jāmaina ID karte. Attiecīgi rodas divi jautājumi: 1) kādēļ ID kartēs iekļauto sertifikātu derīguma termiņš ir īsāks, nekā pašas ID kartes derīguma termiņš? un 2) kādēļ PMLP darbinieki nav spējīgi pareizi konsultēt klientu un jau pēc pirmā pieprasījuma izpildīt darba uzdevumu?
Treškārt, pēc ID kartes nomaiņas un pārlūka programmas drošības sertifikātu papildus instalācijas pie pirmā parakstīšanas mēģinājuma tika nobloķēts PIN kods. PIN kods tika nobloķēts, acīmredzot, ne lietotāja vainas dēļ, jo tika ievadīts 3 reizes un ārkārtīgi uzmanīgi uz dažādām klaviatūrām. Pēc pirmā stresa pilnā pārsteiguma brīža sekoju eparakstītāja saitei "atbloķēt PIN", kas mani maršrutēja uz oracle mājas lapu. Laimīgā kārtā, sapratu, kas par lietu, uzinstalēju Javu un pēc tam pēc tās pašas saites nonācu jau eparaksta lapā. Tomēr vēršu uzmanību uz to, ka "vidējais aritmētiskais" lietotājs gan šo manevru jēgu, visticamāk, nesaprastu.
Ceturtkārt, PIN2 un attiecīgi arī PIN1, ar kuru situācija bija identiska iepriekš aprakstītajai, atbloķēšana, nomaiņa un pielietošanas mēģinājumi aizņēma vēl divas manas dzīves stundas, jo, sekojot eparaksta izstrādātāja instrukcijām, PIN atbloķēšana manā gadījumā nebeidzās ar logu, kas paziņotu, ka atbloķēšana veikta veiksmīgi, ļoti, ļoti daudzas reizes tā beidzās ar logu, kas paziņo, ka datoram nav pievienota neviena karte, kaut arī iepriekš dators karti "redzēja" un spēja nolasīt. Arī, kad izdevās atbloķēt PIN kodus, eparakstītāja programma tos atkal bloķēja, vārdu sakot, vakar dokumentu parakstīt joprojām neizdevās.
Piektkārt, šodien, kad brīnumainā kārtā pēc kārtējās PIN kodu bloķēšanas un atbloķēšanas izdevās dokumentu parakstīt, konstatēju, ka eparakstītāja programma ir atvērusi vien dokumenta pirmo lapu. Ar tehnisko dienestu tomēr noskaidrojām, ka parakstītas ir visas lapas, bet kādēļ neskaidrā programmas interfeisa dēļ tas nebija saprotams bez zvana tehniskajam dienestam???
Sestkārt, acīmredzot, neesmu vienīgais lietotājs, kam rodas problēmas ar šīs sistēmas darbību, jo tehniskais dienests ir pārslogots un neatzvana solīto 15-20 minūšu laikā.
Noslēgumā varu teikt - Iepriekš eparaksta sistēmu centos neizmantot, jo pēc iepriekšējiem neveiksmīgajiem mēģinājumiem, nolēmu, ka tas ir pēdējais līdzeklis, kas būtu izmantojams, bet diemžēl Komercreģistra jaunievieviestā kārtība piespieda “izbaudīt” visu šo. Vismaz mana pieredze liecina, ka eparaksta sistēma vairāk problēmas rada, nekā risina.
Autors: eParaksts
Pievienots: 1. aprīlis, 2015 / 16:18
Labdien,
Paldies par izsmeļošo situācijas aprakstu un atvainojamies, ja no mūsu puses ir radītas kādas neērtības!

Saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu, lai piešķirtu drošu elektronisko parakstu ir nepieciešams pašrocīgi rakstveidā parakstīts pieteikums un personas identifikācija klātienē, pamatojoties uz uzrādītu personu apliecinošu dokumentu, tādēļ Citadele banka kalpo kā autentifikācijas līdzeklis pēc personas datu un identitātes pārbaudes klātienē.
Kas attiecas uz eID kartēm, tad kartes, kuras ir izgatavotas no 2012. gada 1. aprīļa līdz 2013. gada 31. oktobrim sertifikātu derīguma termiņš bija divi gadi. Uzsākot nodrošināt sertifikācijas pakalpojumus eID kartēs, tehnoloģiskie ierobežojumi neļāva iekļaut eID kartēs sertifikātus, kuru derīguma termiņš ir garāks par 2 gadiem. Papildus vēlamies norādīt, ka nepārtraukti strādājam pie sistēmas darbspējas uzlabošanas, risinājuma jaunrades un pakalpojumu sniegšanas kvalitātes uzlabošanas un kopš 2013.gada 1.novembra eID kartēs tiek iekļauti sertifikāti ar derīguma termiņu 5 gadi (līdz kartes derīguma termiņa beigām). Ja Jums ir beidzies eID kartes sertifikātu derīguma termiņš, tad Jūs varat griezties jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā vai Latvijas diplomātiskajā pārstāvniecībā ārvalstīs un pieteikties jaunai eID kartei, kas tiks izgatavota un izsniegta pilnībā bez maksas.
Mēs noteikti sazināsimies ar PMLP un informēsim par šo konkrēto gadījumu, lai darbinieki tiktu labāk informēti par nepieciešamajām pārbaudēm un viņu kļūdu rezultātā atkārtoti nerastos šāda veida pārpratumi.
Arī par PIN kodiem un problēmām esam informējuši eID starpprogrammatūras izstrādātāju (PMLP) un ceram uz risinājumiem tuvākajā laikā.
Kas attiecas uz programmatūru eParakstītājs 3.0 priekšskatījumu, tad tas kalpo tikai un vienīgi kā papildus uzskates līdzeklis. Pirms parakstīšanas vienmēr nepieciešams pārbaudīt oriģinālā faila saturu un pareizību.

Vēlreiz atvainojamies par sagādātajām neērtībām!
Autors: JĀNIS VANAGS
Pievienots: 18. jūnijs, 2016 / 22:45
Es arī saskāros ar problēmām ievadot PIN. Mēģināju parakstīties ar eID www.latvija.lv mājas lapā, tas neizdevās, jo tālāk par PIN netieku. Precīzi ievadīju PIN kodu vairākas reizes un uz nevienu no tām sistēma nereaģēja! Ievadīju PIN1 no aploksnes, ko man izsniedza PLMP. Esmu nesaprašanā, tādi sarežģījumi jau pašos pamatos. Ko man iesākt?
Autors: eParaksts
Pievienots: 21. jūnijs, 2016 / 10:21
Labdien,
Pirms sākat lietot eID karti, lūdzu, sagatavojiet datoru darbam ar to ( sagatavot interneta pārlūku) . Sīkāka informācija : https://www.eparaksts.lv/lv/eid/sakt-lietot/
Autors: PinKods
Pievienots: 1. jūlijs, 2016 / 17:04
Ieteiktu izstrādātājiem pārbaudīt kur un kā tiek apstrādei saglabāti PIN kodi. Ir bijuši gadījumi, kad no nepareiza PIN koda var tikt vaļā pārstartējot datoru. Tas nozīmē, ka programmai ir pilnīgi vienalga ko lietotājs ievada tā ņem vērā to kas ir ievadīts pirmajā reizē vai vispār kaut ko citu. Tas nenotiek katru reizi un uz pieprasījumu atkārtot to neizdodas, bet laiku pa laikam gadās ar šādu problēmu saskarties.
Spriežot pēc šeit rakstītā es neesmu vienīgais, kas saskaras ar PIN kodu bloķēšanās problēmu.
Autors: eParaksts
Pievienots: 4. jūlijs, 2016 / 13:28
Labdien,
Paldies par informāciju. Nodosim šo informāciju izstrādātājiem, lai novērstu radušos problēmu.
Autors: Tomass
Pievienots: 5. jūlijs, 2016 / 14:57
Piekrītu tam, ka sistēmai ir problēmas un emsu jau to rakstījis uz eid.
Kārtējo reizi, gribu parakstīt dokumentus bankā, kautkāda problēma ar spraudni. Jau ir apnicis, ka visu laiku šāda veida problēmas.
Visu pārinstalēju, nekas.Izmēginu uz citiem browseriem, vispār neiet ( firefox), visu laiku kļūdas un problēmas. Dažnedažādākās, kas cilvekiem atmet domu par epasraksta lietošanu. Palietojiet Igaunijas eid un viss notiek TIK veinkārši un bez problēmām. Latviski sakot, ** jau.
Autors: Tomass
Pievienots: 5. jūlijs, 2016 / 15:16
Visu pārinstalē, visu dari kā vajag, retsratē visu ko vein var - NEKAS nemainās. IDEĀLA sistēma, gadi iet un nekas šeit nemainās - Nebrīnos kamdļē cilvēki to lieto tik reti Latijā, jo nezinu NEVIENU, kam nav bijušas problēmas ar EID ( LV variantā !).
chrome - visu daru kā vajag, raksta neiespējama misija - http://prntscr.com/bp1ugh
Izdaru kā vajag, atkal un atkal viens un ats pats logs lec ārā - http://prntscr.com/bp1uuz ( VISS ir pārinstalēts vairakas reizes, restartēts vairākas reizes, NEKAS nemainās! ).
Autors: eParaksts
Pievienots: 6. jūlijs, 2016 / 12:02
Labdien,
Lai pievienotu moduli pārlūkam Mozilla Firefox, varam ieteikt palaist Mozilla Firefox ar administratora tiesībām (Run as administrator) un pēc tam veikt instrukcijā norādītās darbības un pievienot moduli. Instrukcijas pieejamas šeit: https://www.eparaksts.lv/lv/eid/sakt-lietot/
Varam ieteikt atsevišķi uzisntalēt pārlūkprogrammas spraudni. Pārlūkprogrammas spraudnis priekš Windows ir pieejams: https://www.eparaksts.lv/files/ep3/eparaksts-token-signing-1.0.3.msi
Autors: JĀNIS KUBULNIEKS
Pievienots: 15. jūlijs, 2016 / 09:21
Mans stāsts-
Sistēmas ziņojums: Pēdējo reizi Jūs parakstījāties (virtuālais eParaksts) 15.07.2016 08:24:31 L
Kad pārbaudīju dokumentu, tas nebija parakstīts!
Naudu Paņēma! Paņema laiku: divas stundas! arī nervus paņēma!
Bet man to dokumentu tomēr vajag nosūtīt...!!
Te ir kautkādas auzas....
Autors: Egils
Pievienots: 20. jūlijs, 2016 / 10:41
Šodien saņēmu savu jauno ID karti PMLP. Vēlos e-id izmantot uz sava MacBook. Instrukcijas šajā lapā par Mac ir tik murgainas un pretrunīgas, ka nezinu no kā sākt.
Sākumā saka, ka atbalsta tikai Windows, vēlāk ir info kā pievienot sertifikātus uz Mac (ja dara kā instrukcijā nestrādā)
Ieteiktu pārskatīt lietotāja instrukcijas un pašiem pārbaudīt visus soļus. Domāju būt vajadzīga atsevišķa instrukcija gan Win gan Mac lietotājiem lai nerastos putra.
Autors: eParaksts
Pievienots: 20. jūlijs, 2016 / 13:18
Labdien,
Paldies par informāciju, ņemsim vērā.
Ja sagatavojot datoru darbam ar eID karti, Jums ir radušās problēmas, lūdzu, atsūtiet ekrānšāviņu ar kļūdu un detalizētu veikto darbību aprakstu uz e-pastu eparaksts@eparaksts.lv
Autors: Egils
Pievienots: 21. jūlijs, 2016 / 11:22
Kādas kļūdas var sūtīt, ja nepastāv vienots dokuments kā sagatavot Mac datoru darbam ar eID karti. Tā ir atrakstīšanās. Jūs tiešām visiem Mac lietotājiem sūtīsiet individuālus padomus kā apiet kļūdas?
Autors: eParaksts
Pievienots: 21. jūlijs, 2016 / 16:21
Labdien,

Sadaļā "eID karte" - "Lai lietotu eParakstu eID kartē" secīgi pa soļiem ir izklāstīts kā sagatavot datoru darbam ar eID karti (https://www.eparaksts.lv/lv/eid/sakt-lietot/).

Piedāvātajā instrukcijā ir aprakstīti visi datora sagatavošanas soļi, īsumā:

1. Jāiegādājas karšu lasītājs un jāuzinstalē karšu lasītāja draiveri uz datora;

2. Jāuzstāda programma eParakstītājs 3.0 (https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/lejupielades/eparakstitajs-3/);

3. Jāpārbauda vai sertifikāti eParaksts viedkartē ir aktīvi;

4. Jāsagatavo interneta pārlūks darbam atbilstoši instrukcijām (skatīt https://www.eparaksts.lv/lv/eid/sakt-lietot/ 4. soli), lai varētu autentificēties portālos izmantojot eID karti.

Izpildot visus minētos soļus dators ir sagatavots darbam ar eID karti!

*Lai būtu iespējams izmantot eID karti dokumentu parakstīšanai un autentifikācijai portālos, tajā jābūt aktivizētiem un derīgiem sertifikātiem.
Autors: Valdis
Pievienots: 29. jūlijs, 2016 / 13:59
Kaut kāds murgs! Jau trešo dienu mēģinu iedarbināt šo e-id softu. Viss ir vairākas reizes pārinstalēts, nez cik reizes pārlasītas lietotāju instrukcijas, izmēģināti nez cik pārlūkprogrammas. Nestrādā! Un varētu teikt , ka esmu diezgan advancēts kompja lietotājs. Vai patiešām nevar izdomāt kaut ko vienkāršāku un praktiskāku?
Autors: eParaksts
Pievienots: 29. jūlijs, 2016 / 15:52
Labdien, Valdi,
Lūdzu, atrakstiet uz e-pastu eparaksts@eparaksts.lv detalizētu problēmas aprakstu, lai mēs labāk varētu izprast, kas tieši Jums neizdodas. Gadījumā, ja Jums uzrādās kāds kļūdas paziņojums, atsūtiet ekrānšāviņu ar kļūdu.
Autors: Velga
Pievienots: 14. oktobris, 2016 / 11:51
E-paraksta sistēma ir totāli nedraudzīga lietotājam! Jau kuro stundu pētu, kā kļūt par e-paraksta lietotāju un to izmantot ikdienā, bet viss ir tik samudžināti un nesakarīgi aprakstīts, ka nav nekādas skaidrības, kas man ir jādara. Vai tiešām ir grūti pieaicināt profesionāļus darbā ar klientiem vai vismaz veikt pamatīgu testēšanu, lai izveidotu vismaz sakarīgu aprakstu, kas un kur un par cik ir jādara, lai cilvēks varētu lietot E-parakstu??? Esmu ļoti, ļoti vīlusies.
Autors: eParaksts
Pievienots: 14. oktobris, 2016 / 15:36
Labdien,
Ja Jums radušies papildus jautājumi vai neskaidrības par pakalpojuma iegūšanu un izmantošanu, lūgums rakstīt uz eparaksts@eparaksts.lv vai sazināties telefoniski, zvanot 67108787
Autors: Kama Sutra
Pievienots: 17. oktobris, 2016 / 18:00
Velgai taisnība.
Šajā gadījumā noderētu info, kas paslēpta šajā vietā:
https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/eparaksta-neseju-veidi/
Autors: Imants
Pievienots: 3. janvāris, 2017 / 19:57
Āāāā. Veltīju pusstundu, rakstot aizstāvības runu eparakstam, ar kuru draudzējos kopš kāda 2006.-7. gada. Mana aizstāvības runa beidzās ar nospiestu pogu "Pievienot (komentāru)" un sarkanu uzrakstu "Nav norādīts autors". Un, protams nebūtībā aizgājušu manu komentāru. Nu ko laikam nebij' lemts ;-)
šis forma zars ir lemts tikai zākām, cik viss slikti, manu mēģinājumu pateikt, ka ne viss un ne tik, nogrāva diezgan grūti saprotama foruma sistēmas uzvedība (nestādījies priekšā - raksti komentāru no jauna!) No jauna nerakstīšu, sorry ...

Atbilde


Portāls eparaksts.lv izmanto sīkdatnes.

Portāls eparaksts.lv izmanto sīkdatnes.